Betul Ke?: 70% Orang Sering 'TERGANGGU' Dengan "HARGA EMAS"...

Saya selalu ditanya oleh sahabat-sahabat yang ingin tahu tentang POTENSI EMAS pada masa hadapan.

"Bila harga emas akan jatuh?"

"Betul ke esok harga emas akan naik balik lebih tinggi?

"Tahun 2020 harga emas dijangkakan mencecah RM500/gram kan?"

Sejujurnya saya bagitahu, tiada siapa yang benar-benar pasti tentang pergerakan harga emas masa depan, berapa tinggi atau rendah harga emas boleh pergi dalam jangka masa pendek dan panjang.

70% Orang Sering 'TERGANGGU' Dengan "HARGA EMAS"...
Harga Emas Terus Meningkat Dalam Jangka Masa Panjang

JANGAN PERCAYA bulat-bulat RAMALAN harga emas!


Ini adalah salah satu rahsia dalam perlaburan emas.

Tiada siapa yang boleh bagi ramalan yang betul-betul tepat tentang harga emas. Jika betul sekalipun, itu hanya kebetulan hasil daripada aplikasi ilmu analisis teknikal emas.

Percayalah tiada sesiapa di dunia ini boleh membuat ramalan tepat berkenaan turun dan naik harga emas. Bukti telah menunjukkan kebanyakkan ramalan yang di buat oleh pakar ekonomi sekali pun boleh tersasar. Jadi mempercayai ramalan harga emas 100% tepat boleh merugikan anda. 

Langkah yang paling bijak adalah mulakan sekarang dan simpan emas tersebut untuk perlaburan “long term” (jangka masa panjang) kerana kenaikan harga emas itu adalah pasti. Cepat dan lambat kenaikan harga emas bukan kita yang tentukan!

Cumanya, jika anda tanya saya tentang potensi emas dalam jangka masa panjang, saya boleh katakan, jika dikaji, harga emas sentiasa dalam trend meningkat. Anda boleh buat kajian sendiri berdasarkan sejarah harga emas di goldprice.org dan cuba nilai. Saya yakin, kuasa beli emas KEKAL SEPANJANG ZAMAN.

Jika 1400 tahun dulu, 1 dinar mampu beli 1 ekor kambing. Hari ini pun sama. Dan insyaallah, 100 tahun lagi atau 1000 tahun lagi pun, 1 dinar tetap mampu membeli seekor kambing.

Emas memiliki nilai yang sangat istimewa, berbeza dengan wang kertas yang kuasa belinya makin hari makin menyusut.

Mulakan simpanan emas anda, samada beli emas item yang kecil (serendah 1gram) sikit-sikit atau beli emas yang besar terus, kedua-duanya ada kelebihan.


1. Jika beli emas sikit-sikit, ada masa dapat beli dengan harga tinggi, ada masa harga rendah, Anda boleh lakukan pemurataan kos.

2. Jika beli emas item yang besar (100g, 250g, 10Dinar) susut nilainya lebih rendah. Sifir pelaburan emas, lagi rendah susut nilai, lagi cepat anda untung.

Tetapkan matlamat dan konsisten menyimpan untuk jangka masa panjang itu lebih saya galakkan. Contohnya target simpan sekurangya 1 gram sebulan dalam akaun emas fizikal GAP

Fahami apa matlamat anda menyimpan emas. Setiap tujuan memerlukan ilmu dan mindset yang berbeza. Baca ~ Pelaburan Emas: Nak Tambah GRAM atau DUIT 

Tidak perlu risau dan buang masa serta bazir emosi dengan turun naik harga emas jika anda fokus menyimpan emas sebagai 'wealth protector'. Bila ada duit lebih, terus tukarkan kepada emas bukan terus menunggu harga turun, akhirnya duit di tangan tadi habis dibelanjakan.

Jadi, tiada yang ruginya membeli emas samada item kecil/besar atau ketika harga rendah/tinggi. Apa yang penting KEKAYAAN anda dah ditukarkan ke dalam bentuk aset yang lebih SELAMAT. Jadilah penyimpan emas yang tenang..'peace of mind'.

Yang ruginya, tak mula-mula langkah membeli emas. Beli dulu baru tunggu.

Fast Action Fast Result! =)


Wallahua'lam.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Dinar and Dirham Island Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign